Dobostorta - Zila formában


Elkészítettem a Zila tortaforma utolsó tesztjét. Volt itt mindenféle... citrusos, erdei gyümölcsös - vaníliás és végül egy csokis.
Danitól amikor megkérdezem, hogy mi legyen ebédre, általában ezt a választ kapom: "Dobostorta". Hát tessék. Most megkaptad a "Dobostortát". Azért teszem idézőjelbe, mert bár az összetétele ugyanaz, mint az eredetinek, azért a külső mégsem azt sugallja. Legalábbis az, hogy nem lapokból áll a torta teste. Minden esetre nagyon finom lett.



Hozzávalók a piskótához:

6 tojás, 3 ek. finomliszt, 3 ek. rétesliszt, 6 ek. cukor, 1-1 csipet só és sütőpor

Elkészítés:
A tojásokat kettéválasztom. A fehérjéket kemény habbá verem. A tojások sárgáját habosra keverem a cukorral, majd hozzáadom a 3-3 evőkanál lisztet, a sütőport és a sót, majd alaposan összekeverem az egészet, végül óvatosan beleforgatom a felvert habot.
Formába töltöm és 180°-ra előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütöm.



Hozzávalók a karamellás piskótához:
1 tojás, 1 ek. cukor, 1 ek. liszt, csipet só; 15 dkg cukor, 2 ek. citromlé

Elkészítés:
A tojást kettéválasztom. A fehérjét kemény habbá verem. A tojássárgáját habosra keverem a cukorral, majd hozzáadom a lisztet és a sót, majd alaposan összekeverem az egészet, végül óvatosan beleforgatom a felvert habot. Sütőpapírra akkora kört rajzolok, amekkora a tortaformám. Ezt a kört megkenem a piskótatésztával. 180°-ra előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt megsütöm. A karamellhez a cukrot egy teflon serpenyőbe öntöm a citromlével együtt. Lassú tűzön olvasztani kezdem a cukrot. Amikor borostyánszínűre változik a színe, akkor lehúzom a tűzről és a piskótalapra öntöm. Vajas késsel elsimítom a tésztán a karamellt. Gyorsan felvágom (szintén vajas késsel), mert hamar dermed.




Hozzávalók a krémhez:
4 tojás, 20 dkg cukor, 10 dkg étcsokoládé (minimum 70%-os), 2 ek. keserű kakaópor, 1 rúd vanília kikapart magjai, 20 dkg puha vaj, rum (én két kupaknyit adtam hozzá)

Elkészítés:
A tojásokat egy habüstbe ütöm és alaposan elkeverem a cukorral, valamint a vanília kikapart magjaival. Gőz fölött habosra keverem és besűrítem a krémet. (szépen elfőzöm a tojásos ízét). Másik habüstben, szintén gőz fölött felolvasztom a csokoládét. Az olvasztott csokoládét, a rumot és a kakaót hozzákeverem a tojáskrémhez, teljesen egyneművé dolgozom az egészet, majd lehűtöm. Ha lehűlt, géppel hozzákeverem a puha vajat.

A torta összeállítása:
A krémet a piskóta mélyedéseibe töltöm egy habzsák segítségével és a jelölések mentén felvágom. Megkenem a torta oldalát és tetejét is a csokikrémmel. Az oldalát mandulapehellyel megszóróm (helyettesíthetjük dióval, vagy törökmogyoróval is). A tetejére helyezem a karamelles piskótákat, majd tetszés szerint díszítem. Én ezt kumquattal és a maradék krémmel tettem szebbé a tortát.


Megjegyzések

  1. Hü, nem tom hány napja valami édességre vagyok kiéhezve, de valahogy mindig kimaradt, hogy vegyek is valamit. És most itt nézem a gyönyörű tortát és közben csorog a nyálam. Ez így nem ér.:P:)

    VálaszTörlés
  2. nekem már a könyökömön jön ki a tortakészítés. egy időre tuti, hogy le is tudtam. nem nagyon szoktam alkalom nélkül tortát sütni és ez most így sok volt :) ma hazajöttem olyan fél 6 körül, aztán fél 7kor nekiestem a tortasütésnek és 8ra már ettük is :)

    VálaszTörlés
  3. Minden elismerésem :)
    Jól néz ki rajta a kumquat !

    VálaszTörlés
  4. Ötletes! :))
    Nagyon jól néz ki, 1-2 szeletet én is bevállalnék belőle.

    VálaszTörlés
  5. "Hát tessék. Most megkaptad a "Dobostortát"."

    :)))
    Hát most meg bizony!
    Tömény élvezet!
    Nagyon szépre sikerült!

    VálaszTörlés
  6. :)
    Még jó hogy tegnap megláttam flickr-en, mert ma mentem bevásárolni. :) Találtam egy jó receptet, de azért majd ha vége ennek, akkor megcsinálom a Dobost is. :)
    Amúgy tényleg nagyon guszta lett, én is nagyon szeretem a Dobostortát. :P

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép! A torta is, és a fotók is!

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm szépen!

    Hát ez a torta egy napig sem tartott... :)

    Niki, nem hiszem, hogy probléma lett volna, ha te is dobost sütsz :)

    VálaszTörlés
  9. Nem baj, úgyis meg fogom sütni, csak nem mostanra. :) Meg az a recept most valahogy jobban is kívánkozik nekem, talán a tavaszvárás miatt. Na majd holnap... ;)

    VálaszTörlés
  10. Nekem nagyon bejön ez az újra gondolt Dobostorta:)

    VálaszTörlés
  11. Örülök, hogy tetszik nektek. Szerintem hamarosan újra meg kell (!!!) sütnöm :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése